Najnowsze artykuły :

Czy bieganie jest dla każdego ?

By on Styczeń 2, 2017

Siedząc w domu przed telewizorem zadać sobie pytanie: czy bieganie jest dla mnie? Oczywiście odpowiedź za każdym razem jest twierdząca, bowiem biegać może każdy – trochę lepiej lub trochę gorzej, jak głosi pewien hit. Sport może uprawiać każdy, choć wszystko jest zależne od kondycji danej osoby.

Aktywni są w stanie już od samego początku przebiegnąć nawet kilka kilometrów na raz, jednak mniej sprawni – powinni rozpocząć od małych dystansów, które stopniowo będą powiększać, a równolegle – przyspieszać. W bieganiu nie ma ograniczeń i mitem jest, iż biegać może jedynie osoba w pełni zdrowa, bowiem również i osoby otyłe oraz chore w każdej chwili mają możliwość rozpoczęcia swojej przygody z aktywnością, jednak należy mieć na uwadze przede wszystkim własną kondycję i zdrowy rozsądek.

Przed bieganiem każdy – zarówno profesjonalista, jak i amator – powinien przejść krótką, ale intensywną rozgrzewkę, aby na trasie nie narazić się na kontuzje związane z brakiem rozgrzania. Biegać może też osoba w każdym wieku – osoby bardzo młode oraz będące na emeryturze. Każda chwila jest dobra, aby wstać z fotela i ruszyć na podbój ścieżek. Jest to sport bardzo tani, dlatego warto się z nim zapoznać bliżej! Osoby, które jednak nie są pewne, czy ich wiek oraz kondycja pozwalają jeszcze na sport, warto udać się na konsultację do lekarza.

Obecnie ważne są również dobre i odpowiednio amortyzujące obuwie. Takowe można zakupić w różnych cenach – w zależności od jakości, buty są oferowane od kilkudziesięciu aż do kilkuset złotych. Odpowiedniej jakości podeszwy i buty stworzone specjalnie do biegania z powodzeniem amortyzują wszelkie drgania i chronią przed urazami, które mogą mieć związek między innymi z nadepnięciem na kamień, bądź nawet i szkło. Buty do joggingu sprawdzą się również i w zimie. Biegać można oczywiście bez… obuwia! Jest to jednak bardzo ryzykowne i stosowane zazwyczaj jedynie na profesjonalnych bieżniach, gdzie uraz praktycznie nie zdarza się. Osoby, które nie wiedzą jak zacząć, mogą znaleźć w internecie odpowiedni plan biegania, wydrukować go oraz postępować zgodnie z jego zaleceniami.

Warto uwierzyć w siebie – sukces buduje się od najmniejszych kroków, toteż wystarczy tylko chęć oraz motywacja, a już po pewnym czasie niektóre osoby będą w stanie przebiec nawet cały maraton, w ogóle się przy tym nie męcząc.

W trakcie biegania ważny jest oddech – powinno się ustosunkować go do tempa oraz swojej kondycji. Wiele osób twierdzi, że pomaga im oddychanie ustami, a nie przez nos, co znacznie szybciej męczy i nie pozwala pełne wykorzystanie własnego potencjału. Osoby, które są ciekawe zachowania własnego ciała podczas biegania, powinny zastosować pulsometr, który pokaże między innymi puls.

Warto odpowiedzieć również na jedno pytanie – czy biegać powinno się codziennie? Sprawa jest prosta: nie ma takiej potrzeby. Jeśli ktoś czuje taką potrzebę, może biegać siedem dni w tygodniu nawet dwa lub trzy razy dziennie, jednak nie jest to koniecznie. Profesjonaliści zazwyczaj biegają zaledwie kilka razy tygodniowo.

Wciąż jednak warto przypomnieć o rozgrzewce, która ważna jest przed każdym sportem – nawet pływaniem, bądź podnoszeniem ciężarów. Bieganie nie musi być męczące – to z czasem wspaniała przygoda oraz nowe możliwości. Czasem warto wziąć sprawy w swoje ręce, wyłączyć telewizor i wyruszyć na trasę, zwaną przygodą.

Ważne jest, aby z początku wystartować od marszobiegu, natomiast najważniejszy jest pierwszy krok, do którego zwykle może brakować motywacji. Warto jednak wiedzieć, że wraz z każdym dystansem oraz pokonanym kilometrem, ów natchnienie rośnie i domaga się więcej. Bieganie – wbrew pozorom – może bardzo uzależniać oraz cieszyć nawet największego leniucha!

Autor : admin

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *